miércoles, 30 de octubre de 2019
#EuEducoEnDiversidade #TeñenDereitoASaber Acción contra a campaña lgtbfóbica de HazteOír nas escolas
16:17
No comments
Segundo a lexislación actual, os centros educativos de todo o territorio estatal teñen a obriga de incluír nos seus contidos a educacion en diversidade afectiva sexual e de xénero.
Por iso hoxe, entidades LGTBI de todo o estado, solicitamos ao Ministerio de Educación como as nosas respectivas Consellerías de Educación que se posiciónen ante este ataque a diversidade e recorden a toda a comunidade educativa a necesidade e obrigatoriedade de incluír a formación en diversidade afectiva sexual e de xénero nas súas aulas.
Dende Nós Mesmas envíamos a seguinte carta a Carmen Pomar Tojo, Conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional:
Estimada
Conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional; Carmen Pomar
Tojo;
Poñémonos en
contacto con Vd. dende o colectivo lgtbi+:
Asociación Nós Mesmas,
entidade membro da FELGTB.
O motivo desta
solicitude é para trasladarlle a nosa preocupación
e malestar pola repartición en diferentes centros educativos de cartas,
folletos, panfletos, etc… entidade HazteOir,
con mensaxes en contra da realidade
lgtbi+, xa que non só son dirixidas á dirección dos centros senón que
tamen directamente ao profesorado, asociacións de ANPAS e entre o propio
alumnado. Denunciamos que nesta
campaña, aténtase contra os dereitos fundamentais das persoas, o dereito á
educación e a liberdade do ensino, fomenta
odio cara ás persoas e familias
lgtbi+, incumprindo a vixente
lei educativa e as normativas en materia
de Igualdade e Diversidade e que poden incorrer nun delito de odio.
Nós Mesmas confía
plenamente no labor e no valor docente, achegando as aulas a diversidade
existente na nosa sociedade e que tanto enriquece as aulas, pero preocúpanos o
efecto que recibimos dalgúns centros educativas e familias, parte tan
importante da comunidade educativa, despois da recepción de dito material e
como, este efecto, repercutirá no alumnado.
Coñecemos a
inclusión da obrigatoriedade de traballar a diversidade afectivo sexual no Plan de igualdade que se atopa
recollido no Plan Educativo do Centro co fin de que se garantan os elementos
incluídos na vixente lexislación educativa:
Na LOMCE
como un dos principios do sistema educativo
“a equidade, que garanta a igualdade de oportunidades para o pleno
desenvolvemento da personalidade a través da educación, a inclusión educativa,
a igualdade de dereitos e oportunidades que axuden a superar calquera discriminación” así como “a
transmisión e posta en marcha de valores que favorezan a liberdade persoal, a
responsabilidade, a cidadanía democrática, a solidariedade, a tolerancia, a
igualdade, o respecto e a xustiza, así como que axuden a superar calquera tipo
de discriminación”
No
Decreto 330/2009, de 4 de xuño, polo que
se establece o Currículo de Educación Infantil en en Galicia, onde
recollesé como fin da educación desta etapa, no seu artigo 3: “Potenciarase a transmisión de aqueles
valores que favorezan a liberdade persoal, a responsabilidade, a solidaridade,
a tolerancia, o respecto (...) en todolos ámbitos da vida persoal, familiar e
social” e como obxectivo para o segundo ciclo de infantil, entre outros, plasma
o “Recoñecemento e respecto dos diferentes tipos de familias.”
No Artigo 11 do
Decreto 105/ 2014 do 4 de setembro
do Currículo de Primaria: “Evitaranse os comportamentos,
estereotipos e contidos sexistas, así
como aqueles que supoñan discriminación por razón dá
orientación sexual ou dá identidade de
xénero, favorecendo a visibilidade dá realidade homosexual,
bisexual, transexual, transxénero e intersexual.”
No Decreto 86/2015, do 25 de
xuño, do Currículo da Educación Secundaria Obrigatoria e do Bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia no artigo 4 establece que: “A consellería con competencias en materia
de educación fomentará o desenvolvemento da igualdade efectiva entre homes e
mulleres, a prevención da violencia de xénero ou contra persoas con
discapacidade, e os valores inherentes ao principio de igualdade de trato e non
discriminación por calquera condición ou circunstancia persoal ou social.
Evitaranse os comportamentos e os contidos sexistas e os estereotipos que
supoñan discriminación por razón da orientación sexual ou da identidade de
xénero, favorecendo a visibilidade da realidade homosexual, bisexual,
transexual, transxénero e intersexual.”
E
no VII Plan estratéxico de Galicia para
a igualdade de oportunidades entre mulleres e homes 2017-2020, na área
estratéxica 1, dedicada á igualdade na educación e nos valores, establece a
necesidade de actuar na promoción de valores e actitudes inclusivas e
normalizadoras respecto da orientación sexual e as identidades de xénero, dado
que a “homofobia, a lesbofobia e a
transforbia teñen a súa orixe nun sistema machista, que utiliza estas
manifestacións de rexeitamento social como un mecanismo para limitar a
diversidade de xéneros e que é moi efectivo para manter que os modelos de
“home” e de “muller” se sitúen dentro da “normalidade”, isto é, no socialmente
establecido” e no obxectivo específico 1.6, dirixido a promover valores e
actitudes inclusivas e normalizadoras respecto da orientación sexual e as
identidades de xénero, con tres medidas concretas, que, polo interese para este
proxecto, se detallan a continuación:
o 2.1.6.1 Desenvolvemento de accións de visibilización e
sensibilización social que fomenten actitudes de respecto e tolerancia á
diversidade de orientación sexual, desde a promoción dun cambio cultural e de
valores en favor da igualdade de xénero.
o 2.1.6.2 Impulso de espazos de encontro e participación do conxunto da
comunidade educativa nos que se promovan valores e actitudes favorecedores da
plena inclusión e a normalización das orientacións sexuais e a identidade de
xénero.
o 2.1.6.3 Fomento de actitudes de respecto e tolerancia entre a
poboación adolescente e xuvenil que favorezan a inclusión das diversas
orientacións sexuais e identidades de xénero.
Como na Lei 2/2014 do 14 de abril, pola igualdade de trato e a non
discriminación de lesbianas, gais, transexuais, bisexuais e intersexuales que ten coma obxectivo garantir o principio de igualdade
de trato e de non discriminación
Pero é preciso unha
aposta maior polos dereitos do alumnado, polo que esixímoslle un posicionamento público e firme a través
dun comunicado chegue a toda a
comunidade educativa, en especial ás familias, ANPAS e Escolas de Familias,
afianzando os valores democráticos que a
Carta Magna outorgou a todos os cidadáns, coma queda recollido no Art. 27 “a
educación terá por obxecto o pleno desenvolvemento da personalidade humana no
respecto ós principios democráticos e ós dereitos e liberdades fundamentais”, para erradicar calquera comportamento
discriminatorio cara a comunidade LGTBI+ e a necesidade e a obriga de formar o
alumando na diversidade afectivo-sexual, familiar e de xénero.
Pola nosa banda,
estamos á súa disposición para facer todo o necesario para axudar a
construír unha sociedade de persoas
responsables, respectuosas, con valores, con capacidade de esforzo e
compañeirismo, alegres e tolerantes. Así
mesmo, emprazámoslle a unha reunión
proximamente para abordar este tema entre outras cuestións
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario